pengumuman


anda semua dijemput untuk membaca dan memahami artikel 15 tips blogging terbaik yang dihasilkan daripada himpunan 15 artikel-artikel tip blog yang ringkas di blog saya ini. klik sini, 15 tips blogging terbaik untuk dimanfaatkan

baca juga lelaki ini masih bersabar walaupun badan dibakar untuk renungan bersama
gravatar

Countdown & 5 Motivasi (video di dalam)


Kata seseorang, orang yang bijaksana menulis tentang Ilmu, orang yang cerdik menulis tentang peristiwa, orang yang pandai menulis tentang orang lain, namun, hanya yang bodoh menulis tentang diri sendiri.

Kerana itu, cuba, kita kongsikan video di bawah ini, juga ayat-ayat yang saya tulis di bawahnya.                                                                                                                                                                                                                                                                 





1.   Tuhan selamanya memberikan yang terbaik kepada kita, bezanya, pada kita memahami erti terbaik itu.


“Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui." (Al-Baqarah ayat 216)


2.   Putus asa bukanlah sifat yang layak bagi kita, bermakna, perjuangan dan menghabiskan lelah hingga saat terakhir itu membawa pengertian yang bukan sedikit bagi mereka yang meyakini.

“Dan jangan kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dari rahmat Allah, melainkan kaum yang kafir". (Surah Yusuf  ayat 87)


3.   Sesalan bukan sekadar berguna untuk mencemuh diri, yang terlebih penting dari itu adalah kita bangkit daripada perkara yang membawa sesal itu berpanjangan.

Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya:
"Seorang mukmin tidak akan jatuh ke dalam satu lubang dua kali." Riwayat Bukhari & Muslim


4.   Bergeraklah dalam perancangan yang teliti, sesungguhnya berjaya hanyalah selepas cuba, bukan sebelumnya.

 “Kebenaran yang bergerak tanpa organisasi dan perancangan yang tersusun bakal dikalahkan oleh kebatilan yang bergerak dengan cara tersusun”. Sayyidina Ali Karramallahu wajhah


5.   Tuhan ada, lupa memohon kepada-Nya akan membawa kita jauh dari kecemerlangan, sedangkan yang ego dari meminta dari-Nya, dia akan mendekat kepada kehancuran.

“Maka mengapa mereka tidak memohon (kepada Allah) dengan tunduk merendahkan diri ketika datang siksaan Kami kepada mereka, bahkan hati mereka telah menjadi keras, dan syaitan pun menampakkan kepada mereka kebagusan apa yang selalu mereka kerjakan. (Surah al-An’am ayat 43)



sekian dulu, semoga Allah redha dengan saya, semoga Allah redha juga dengan anda.

wahai Tuhan,


redhailah hamba-hamba-Mu ini.

Twitter
Facebook

kesejahteraan ke atas orang-orang yang mengikut jalan petunjuk