pengumuman


anda semua dijemput untuk membaca dan memahami artikel 15 tips blogging terbaik yang dihasilkan daripada himpunan 15 artikel-artikel tip blog yang ringkas di blog saya ini. klik sini, 15 tips blogging terbaik untuk dimanfaatkan

baca juga lelaki ini masih bersabar walaupun badan dibakar untuk renungan bersama
gravatar

tips seo. tip blogging terbaik untuk blogger blogspot

Assalamualaikum.


Kalau ada pembaca yang perasan, sebenarnya saya ada buat beberapa artikel seo kebelakangan ni. Jadi saya nak kongsikan dengan anda lah tips seo yang baik-baik. Jangan tak tahu blogger blogspot pun ada peluang untuk naik berjaya seo ni kalau rajin belajar.


Hatta kalau blogger yang tulis artikel agama yang bak-baik pun kena tahu seo. Saya akan bagitahu sebabnya di hujung artikel nanti.


p/s: anda semua dijemput baca ni, bersih 2.0 : siapa yang taksub dan jawapan pokok kelapa


Saya malas nak letakkan contoh. Tapi blog saya sendiri(contoh blogspot) pernah dapat  UV sebanyak 3K dalam masa sehari. Itu pun masih sikit jika dibandngkan dengan ramai pakar-pakar seo di luar sana.


Cuba anda buka google malaysia dan taip 'semakan plkn kedah'. Kalau ada rezeki nampak la artikel saya di ranking pertama dan page pertama kat situ.



Tapi kenapa saya fokuskan kepada blogger blogspot?



Sebab blogger wordpress ni kebanyakannya dah tahu fungsi all in one seo optimaze yang agak lebih menarik daripada blogspot punya. Tapi takpalah, mana-mana pun ada kebaikan tersendiri.



Kalau anda nak tahu menulis blog dengan mengetahui seo ni sangat-sangat lah membantu dalam menjadi blogger terbaik. Sebabnya hampir semua pemblog mahukan blognya mendapat pembaca yang ramai atau dalam istilah blog selalu disebut trafik.


Maka yang paling memberikan pulangan lumayan untuk mendapat trafik adalah dengan mengaplikasikan teknik seo dengan sebaik-baiknya.



Saya kata baik tau, bukan yang jahat punya. Dan kalau anda nak belajar boleh jugak la saya kongsi dalam blog ni. Tapi lepas-lepas ni la. Sebab itulah saya suruh anda follow blog saya ni



Sebenarnya tip untuk jadikan blog anda terbaik dari segi seo ni banyak sangat. Belajar dua tiga tahun pun tak habis. Cuma asasnya saya nak bagi tahu ada terlalu banyak faktor dalaman dan luaran(istilah saya sendiri) yang menjamin kekuatan seo ni.



Faktor dalaman yang saya maksudkan adalah dari segi teknik hasilkan entri seo. Manakala kalau faktor luarannya pula adalah berkaitan perkara-perkara yang menjadikan blog anda sebagai blog yang mesra seo seperti PR blog, Alexa Ranking dan lain-lain.


Kedua-duanya faktor luaran dan dalaman ni sangat penting. Tapi yang perlu diusahakan dulu adalah fokus pada faktor luaran tu. Sebab itu akan memberi pulangan yang baik untuk jangka masa panjang.



Yang terakhir, pemblog yang berblog dengan artikel-artikel yang baik perlu tahu seo ni sebab boleh bersaing dengan blog-blog yang tak berapa nak baik. Itu antaranya. Kesimpulannya pula seo ni memang terbaik untuk semua dan tak kira blogger blogspot mahupun wordpress.


p/s: anda semua dijemput baca ni, bersih 2.0 : siapa yang taksub dan jawapan pokok kelapa







Twitter
Facebook

kesejahteraan ke atas orang-orang yang mengikut jalan petunjuk