pengumuman


anda semua dijemput untuk membaca dan memahami artikel 15 tips blogging terbaik yang dihasilkan daripada himpunan 15 artikel-artikel tip blog yang ringkas di blog saya ini. klik sini, 15 tips blogging terbaik untuk dimanfaatkan

baca juga lelaki ini masih bersabar walaupun badan dibakar untuk renungan bersama
gravatar

Jumaat adalah Hari Kekasih



Bagi saya, Jumaat adalah hari kekasih walaupun bagi orang-orang yang mendekatkan diri kepada Allah hari ini adalah hari perayaan dan pesta. 


Maka tiadalah yang merugikan jika pada hari yang penuh dengan keberkatan dan rahmat daripada Allah ini kita kongsikan kecintaan ini.


Dan saya terlalu menginginkan sekiranya kecintaan saya ini sampai kepada yang dikasihi oleh semua makhluk. 

                                            moga selawat kita disampaikan kepada kekasih yang dirindui

Saya jamin, dengan kita mengongsikan kecintaan ini, rasa ketenangan, kebahagiaan, kedamaian yang selalu kita cari akan mendekat. Malah membangkitkan rasa kerinduan yang mendalam kepada baginda.


Video yang saya uploadkan ini, saya tujukan khas kepada baginda, Sang Kekasih yang batang pohon tamar juga merintih kerana berjauhan dengan baginda. Malah makhluk-makhluk di langit berdoa kepada Allah supaya baginda dinaikkan kepada mereka.






Namun terjemahan di bawah ini adalah yang saya tulis sendiri. Kalau ada yang kurang tepat bolehlah diperbetulkan nanti. Malah, saya juga tak sempat terjemah semua, maaflah.



Semua hati mencair lantaran terpesona dengan Sang Kekasih,
Semua hati mencair lantaran terpesona dengan Sang Kekasih,
Dan bersamanya aku melihat sebuah penyaksian dan dalil,
Tentang buktinya ketika aku mengingati Baginda Muhammad,
Maka banjirlah air mata para pencintanya.


Inilah dia Rasullullah (pesuruh Allah),
Inilah dia Rasullullah (pesuruh Allah),
Inilah dia baginda yang terpilih,
Inilah dia baginda yang sangat dikasihi Allah.


Al-madad...
Al-madad...
Kesejahteraan ke atasmu wahai pesuruh Allah,
Kesejahteraan ke atasmu wahai kekasih Allah..


Wahai tuhan yang menjadikan perhimpunan kami ini,
Kepada sebuah pengakhiran yang baik,
Dan memberi berkat kepada jiwa-jiwa kami,
Untuk dipersembahkan kepada sebaik-baik ciptaan (khairul anam).


Al-madad...
Al-madad...
Kesejahteraan ke atasmu wahai pesuruh Allah,
Al-madad...
Al-madad...
Kesejahteraan ke atasmu wahai kekasih Allah..


Wahai tuhan kami, kami berdoa kepada-Mu,
dan kami meminta akan keampunan-Mu,
Bantulah kehidupan kami ini dengan pertolongan-Mu,
Dengan keberkatan ke atas baginda Muhammad..


Al-madad...
Al-madad...
Kesejahteraan ke atasmu wahai pesuruh Allah,
Al-madad...

Al-madad...
Kesejahteraan ke atasmu wahai kekasih Allah..

Al-madad...
Al-madad...
Kesejahteraan ke atasmu wahai pesuruh Allah,
Al-madad...
Al-madad...
Kesejahteraan ke atasmu wahai kekasih Allah..



“dan tiadalah Kami mengutuskan Engkau (Wahai Muhammad), melainkan untuk menjadi rahmat bagi sekalian alam.” 
(al-Anbiya’:107) 

Twitter
Facebook

Subhanallah!

Moga kita semua menjadi umat yang terbaik buat baginda Rasulullah SAW. Mudah-mudahan.

bismillahirrahmanirrahim....
dahulu, aku terfikir,
siapa aku, dimana aku dan untuk apa aku?
aku mncari lagi dari mana aku dan kan kemana aku?

kini aku knl,
aku tahu, aku adalah,
hamba Ilahi dan pejuang,
untuk kekasih seluruh ummah,
aku akn trus berusaha tanpa penat atau lelah,
aku akn trus mncuba hingga berjaya,

sekian, wassalam

Syahdu sungguh burdahnya..isk2..

Allahumma Solli 'ala sayyidina Muhammad, wa 'ala aalihi wa sohbihi wasallam..

hahaha...astaghfirullah,ana xdapat tahan gelak....bukan sal entry nih,tapi menarik,tidak menarik dan teh tarik...subhanallah,maaf....

entry nih,sgt menarik....

kesejahteraan ke atas orang-orang yang mengikut jalan petunjuk