pengumuman


anda semua dijemput untuk membaca dan memahami artikel 15 tips blogging terbaik yang dihasilkan daripada himpunan 15 artikel-artikel tip blog yang ringkas di blog saya ini. klik sini, 15 tips blogging terbaik untuk dimanfaatkan

baca juga lelaki ini masih bersabar walaupun badan dibakar untuk renungan bersama
gravatar

Jadikan blog anda disukai pembaca



Assalamualaikum


Susun atur yang baik sangat penting untuk memastikan kelangsungan traffik dan pembaca blog anda.  Blog yang mengambil masa yang panjang untuk loading akan membuatkan pembaca bosan dan tidak berminat untuk meneruskan pembacaan.


Contoh penyusunan blog yang berserabut adalah seperti berikut:
  1. ·         warna yang digunakan tidak sesuai
  2. ·         tidak menggunakan readmore hingga menyebabkan artikel memenuhi muka depan (homepage) sekaligus menjadikan loading lambat
  3. ·         memasukkan widget-widget yang tidak penting seperti jam, bintang-bintang, widget pelawat widgeo (dll yang menyebabkan timbul pop out window), gambar di sidebar yang terlalu banyak.
  4. ·         Dan lain-lain (siapa tahu sila tambah di bahagian komen. 


Selain itu, ujilah berat blog anda di tempat timbang blog. Jika blog anda melebihi 120 kb, itu sudah dikira berat dan termasuk di dalam loding blog yang lambat.


Kekemasan blog akan menjemput pembaca untuk menikmati artikel anda. Tetapi perlu diingat, hanya artikel bernas dan bermanfaat akan diingati oleh pembaca anda.


Twitter
Facebook

kesejahteraan ke atas orang-orang yang mengikut jalan petunjuk