pengumuman


anda semua dijemput untuk membaca dan memahami artikel 15 tips blogging terbaik yang dihasilkan daripada himpunan 15 artikel-artikel tip blog yang ringkas di blog saya ini. klik sini, 15 tips blogging terbaik untuk dimanfaatkan

baca juga lelaki ini masih bersabar walaupun badan dibakar untuk renungan bersama
gravatar

mengapa kita selalu kita terlupa

Assalamualaikum.


Di bawah ini adalah kupasan ringkas peserta  ke sembilan peraduan peluang promosi blog selama sebulanSyazana Aziz.


Kadang-kadang kita ni leka sangat dengan duniawi. Kita selalu harapkan yang terbaik dalam hidup kita tapi kita lupa. Kita alpa padaNYA. Bila senang, kita lupa pada DIA. Tapi bila kita ditimpa kesusahan atau malapetaka, jam tu lah baru nak ingat Tuhan ye.. Jam tu lah baru nak doa minta tolong pada DIA.


Ada pula segelintir daripada kita yang melakukan amalan-amalan yang baik tetapi mengharapkan pembalasan daripada hamba-hamba yang lain. Mengharapkan pujian dan sebagainya. Apa makna semua itu?


Kita kena ingat. Apa sahaja yang kita lakukan di bumi Allah ini *baik @ buruk* akan mendapat balasan dan ganjaran yang setimpal. Kalau kita buat baik hanya nak naikkan nama sendiri, nak dapatkan sanjungan daripada orang lain, susahlah. Dimana KEIKHLASAN kita dalam beramal? Buat amalan baik bukan kerana Allah, tapi untuk kepentingan sendiri.


Sama-samalah kita merenung diri... baca selanjutnya di sini, http://syazana-aziz.blogspot.com/2011/06/hamba-zaman-sekarang.html

Twitter
Facebook

kesejahteraan ke atas orang-orang yang mengikut jalan petunjuk