pengumuman


anda semua dijemput untuk membaca dan memahami artikel 15 tips blogging terbaik yang dihasilkan daripada himpunan 15 artikel-artikel tip blog yang ringkas di blog saya ini. klik sini, 15 tips blogging terbaik untuk dimanfaatkan

baca juga lelaki ini masih bersabar walaupun badan dibakar untuk renungan bersama
gravatar

Manusia Muslim, Lihatlah Mereka Ini

“Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.” (surah al-Fatihah ayat 1) 

Selawat dan salam ke atas junjungan mulia Muhammad sallallaahu ‘alayhi wa sallam penghulu anbiya’ dan para rasul.
 

Dalam artikel saya yang lepas, iaitu artikel Jangan Terlalu Fokus Pada Isteri Cantik, saya sebutkan bahawa tanpa mula melangkah, kita tak akan sampai ke mana.


Kemudian malam ini saya menyelak helaian beberapa laman berita dunia. Maka yang saya temui adalah berita ini, Malaysia Islamic party seeks apology over Prophet, dari surat khabar The Independent, UK.

Berita ini berbahasa English, saya kurang faham mengenainya. Namun yang membuatkan saya tertarik adalah kerana terdapat nama Malaysia dan Islam di situ.

Jadi saya terjemahkannya melalui Google Translate,

Boleh baca beritanya di sini.

"Dan orang-orang yang kafir, setengahnya menjadi penyokong dan pembela bagi setengahnya yang lain. Jika kamu (wahai umat Islam) tidak menjalankan (dasar bantu-membantu sesama sendiri yang diperintahkan oleh Allah) itu, nescaya akan berlakulah fitnah (kekacauan) di muka bumi dan kerosakan yang besar." al-Anfal ayat 73

Twitter
Facebook

hehehe.. owh.. seb baik ade translator

kesejahteraan ke atas orang-orang yang mengikut jalan petunjuk