pengumuman


anda semua dijemput untuk membaca dan memahami artikel 15 tips blogging terbaik yang dihasilkan daripada himpunan 15 artikel-artikel tip blog yang ringkas di blog saya ini. klik sini, 15 tips blogging terbaik untuk dimanfaatkan

baca juga lelaki ini masih bersabar walaupun badan dibakar untuk renungan bersama
gravatar

saya suka sunah muhammad

Assalamualaikum.

Tajuk entri ni ditujukan khas kepada sunah muhammad, blogger wanita yang saya selalu panggil kakak. Padahal saya memang tak tahu umur sebenar dia berapa.

Saya suka dia sebab dia peramah. Siap boleh sembang-sembang di komen blog orang lain lagi.

Er, kenapa artikel ini wujud?


Sekadar penghargaan terhadap beliau kerana memilih nama sunah Muhammad. Semoga nama ini memberikan kebaikan kepada pemiliknya dan sesiapa yang berhubungan dengannya.

Sesunggahnya nama ini selalu mengingatkan saya kepada orang yang paling merindui kita. Baca sini, cair kerana ayat pengasih?




Oh, ya. Ada seorang guru saya yang begitu mengambil berat tentang sunnah baginda Nabi sehingga beliau mengajar kami cara memakai selipar di dalam tandas.

Caranya adalah dengan masuk ke dalam tandas menggunakan kaki kiri tetapi dengan memijak bahagian atas selipar tandas, kemudian baru masuk kaki kanan dan terus sarungkan selipar sebelah kanan.

Selepas itu barulah disarungkan selipar sebelah kiri. Dengan ini kedua-dua sunnah nabi berkenaan kaki dapat diamalkan iaitu masuk tandas dengan kaki kiri dan mendahulukan kaki kanan untuk menyarungkan selipar.




p/s: guru saya ini juga nasihatkan supaya usahakan dapat berselawat sebanyak 300 kali sehari. Atau lebih baik lagi seribu.


Allahumma Solli 'Ala Muhammad!

Twitter
Facebook

kesejahteraan ke atas orang-orang yang mengikut jalan petunjuk