pengumuman


anda semua dijemput untuk membaca dan memahami artikel 15 tips blogging terbaik yang dihasilkan daripada himpunan 15 artikel-artikel tip blog yang ringkas di blog saya ini. klik sini, 15 tips blogging terbaik untuk dimanfaatkan

baca juga lelaki ini masih bersabar walaupun badan dibakar untuk renungan bersama
gravatar

Bila blog diberikan kepada orang tak cerdik

Assalamualaikum.


Orang berblog kamu pun nak berblog juga. Tapi orang ambil faedah dari blog, kamu pula tension dengan blog. Tidakkah begitu, sayang?

Er, apasal bersayang-sayang plak ni?


Mana tak tension kan, hari-hari nak kena promote blog merata tempat. Dahtu plak pengunjung bukan bertambah. Kena blogwalking beratus-ratus blog. Akhirnya content blog sendiri pun penuh dengan isi cerita pasal blogwalking saja kan?


Macam gini lah, kalau nak maju dalam berblog, sekurang-kurangnya anda patut ada gaya dan kekreatifan yang tersendiri. Kalau berblog sama macam blog orang lain jugak, tak ada sebab orang nak datang blog kamu kerana blog orang lain pun dah ada benda yang sama. Kalau dia masih datang blog kamu, maka akan terjadilah tahsilul hasil.


 Sedangkan tahsilul hasil adalah muhal. Ok, abaikan.


Saya bukannya nak cakap banyak. Cuma nak bagi tahu satu ini sahaja. Anda perlu kreatif jika mahukan blog sendiri berkembang maju dan pesat. Sebab kalau blog anda tidak kreatif dan sama isinya dengan blog orang lain, maka tiada sebab untuk blog anda dikunjungi. Erm, dah berlaku pengulangan pun.


Jadi, harapnya anda mengambil faedah, wahai orang cerdik.

Twitter
Facebook

kesejahteraan ke atas orang-orang yang mengikut jalan petunjuk