pengumuman


anda semua dijemput untuk membaca dan memahami artikel 15 tips blogging terbaik yang dihasilkan daripada himpunan 15 artikel-artikel tip blog yang ringkas di blog saya ini. klik sini, 15 tips blogging terbaik untuk dimanfaatkan

baca juga lelaki ini masih bersabar walaupun badan dibakar untuk renungan bersama
gravatar

download drama juvana tv3 full episod, sinopsis juvana

Assalamualaikum.




Sebelum tu jemput baca artikel ni, bersih 2.0 : siapa yang taksub dan jawapan pokok kelapa dan saya nak pesan kepada anda jangan lalai sangat ketika menonton drama atau apa saja. Hidup kita di dunia ini sementara sahaja. Jika kita terlalau leka, padahnya yang menanti akan membuatkan jasad yang kita ada bagaikan tidak berguna sedang mata yang ada lebih baik dijadikan buta.


Saya buat artikel download drama juvana tv3 full episod dari episod pertama (episod 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13) sampai akhir beserta dengan sinopsis drama juvana ni sekali sebab semasa kelas perbincangan dengan Ustaz Nazrul dua hari lepas, beliau ada menyebut tentang drama Juvana yang sebelum ini sedang bersiaran di TV3.




Jadi saya fikir mesti ramai drama ini ada sesuatu dan mesti juga ada orang yang mencari link download drama juvana ni dan mungkin juga ada yang nak tahu sinopsisnya.




Ok, kalau anda nak cari tempat untuk download drama ni anda cuma perlu ke link ni, http://jiwang.org/tv-series-malaysia/71171-juvana-complete.html.




Untuk sinopsis drama ni, saya tak pernah tengok, jadi saya copy paste sinopsis daripada link yang sama.




JUVANA, sebuah drama bersiri yang akan mengupas sisi hidup pesalah-pesalah juvana. Selain menyelami dunia dan perasaan hati pesalah juvana, JUVANA juga mahu mendidik para penonton supaya mengambil iktibar daripada paparan kisah kehidupan watak-watak siri drama tersebut. Juvana mempunyai 13 episod semuanya, mengisahkan seorang remaja bernama Daim Yahya yang telah dituduh membunuh ibu dan teman lelaki ibunya. Daim telah dihantar ke sekolah pemulihan akhlak Wira Bakti iaitu sekolah badan bukan kerajaan semasa umurnya 17 tahun.


download drama juvana tv3 full episod, sinopsis juvana






Dalam drama ini Raja lakonan Bront Palare akan menjadi watak warden yang jahat, Raja tidak memperdulikan Daim (Zahiril Adzim) yang dibuli oleh penghuni asrama yang jahat. Macam menarik bukan drama Juvana ini, tambahan pula ada Bront dan Beto Khusairay.Daim kemudiannya mendapat sinar gembira apabila Cikgu Zakiah lakonan Izreen Azminda ( yang watak jahat dalam Samson Delaila). Cikgu Zakiah ini menjadi baik dalam Juvana ini. Dia akan membantu Daim yang lemah dan selalu menjadi mangsa buli rakan-rakan samseng yang ada di sekolah itu.




Ok, itu sahaja yang dapat saya kongsikan untuk artikel download drama juvana tv3 full episod dan sinopsis drama juvana.




Seperti biasa, anda jangan lalai sangat ketika menonton drama atau apa saja. Hidup kita di dunia ini sementara sahaja. Jika kita terlalau leka, padahnya yang menanti akan membuatkan jasad yang kita ada bagaikan tidak berguna sedang mata yang ada lebih baik dijadikan buta.




Semoga bermanfaat.



Twitter
Facebook

kesejahteraan ke atas orang-orang yang mengikut jalan petunjuk