pengumuman


anda semua dijemput untuk membaca dan memahami artikel 15 tips blogging terbaik yang dihasilkan daripada himpunan 15 artikel-artikel tip blog yang ringkas di blog saya ini. klik sini, 15 tips blogging terbaik untuk dimanfaatkan

baca juga lelaki ini masih bersabar walaupun badan dibakar untuk renungan bersama
gravatar

penyelesaian masalah remaja perempuan dan generasi muda yang rosak akhlak

Assalamualaikum.




Nabi kita SAW bersabda, "Bagaimana dengan kalian jika para remaja perempuan dan para generasi muda kalian rosak dan runtuh akhlaknya, sedang kalian tidak memerintahkan kebaikan dan tidak melarang kemungkaran?




para sahabat bertanya, "Apakah itu benar akan terjadi, wahai Rasulullah?" Baginda menjawab, "ya bahkan yang lebih buruk dari itu akan terjadi iaitu saat kalian akan memerintahkan keburukan dan melarang kebaikan."




Mereka lagi-lagi bertanya, "apakah itu benar akan terjadi?" 




"Ya," jawab Rasulullah, "dan lebih dari itu apa yang akan kalian lakukan jika kalian telah melihat kebaikan sebagai kemungkaran dan kemungkaran sebagai kebaikan?".








Bagaimanakah dengan kita jika kita tidak memerintahkan kebaikan dan tidak melarang kemungkaran?




Saya tak mahu jawab, tetapi cuba anda renungkan kata-kata ini,




Semua perkara akan rosak kecuali orang-orang yang berilmu. Semua orang berilmu akan binasa melainkan orang-orang yang beramal dengan ilmu.




Dan Allah hanya memandang kepada amalan orang-orang yang beramal dengan ikhlas.




Kalau rajin buatlah kesimpulan anda terhadap penyelesaian masalah remaja perempuan dan generasi muda yang rosak akhlak. Saya nak tahu apa yang anda faham daripada artikel ini. 




perkongsian selanjutnya di sini, siapa yang taksub dan jawapan pokok kelapa





Twitter
Facebook

kesejahteraan ke atas orang-orang yang mengikut jalan petunjuk