pengumuman


anda semua dijemput untuk membaca dan memahami artikel 15 tips blogging terbaik yang dihasilkan daripada himpunan 15 artikel-artikel tip blog yang ringkas di blog saya ini. klik sini, 15 tips blogging terbaik untuk dimanfaatkan

baca juga lelaki ini masih bersabar walaupun badan dibakar untuk renungan bersama
gravatar

cikgu wan blogger gila | segmen seo

Assalamualaikum.


Apa halnya tajuk entri saya berbunyi cikgu wan blogger gila | segmen seo?


Mari saya terangkan.


Tapi sebelum saya jawab soalan cikgu wan di blognya kenapa dia seorang blogger gila, saya nak jawab dulu satu soalan berkaitan blog saya sendiri.






Sebenarnya dah ada pembaca yang tegur katanya blog saya dah tak macam dulu, kelihatannya seolah-olah macam mencari populariti semata-mata, bukan lagi atas tujuan dakwah dan saling memperingati.


Ayat beliau bukanlah sebijik macam tu, saya cuma tulis balik dengan gaya bahasa saya sendiri. Ok, agaknya macam mana saya nak jawab ya untuk puaskan hati semua pihak.


Yang pertamanya saya nak cakap macam cikgu wan blogger gila yang menganjurkan segmen seo, saya bukan menulis semata-mata untuk entri seo ni.


Cubalah anda selak-selak blog saya, hampir 80 peratus adalah artikel muhasabah dan motivasi, insyaAllah.


Sebenarnya si pengomen ni adalah pembaca lama blog saya ni. Lina namanya. Saya tahu dia memang dah lama membaca blog saya sebab lama dulu ada beberapa artikel yang dia komen. Dan pembaca macam dia sangatlah saya hargai.


Bukan mudah bagi blogger (gila atau blogger tak gila macam cikgu wan) nak dapat pembaca yang setia. Yang setia membaca sejak entah bila. Dan kemudiannya jika ada sesuatu yang kelihatan macam tak kena dia akan beri teguran. Saya rasa memang tak ramai blogger ada pembaca macam ni.


Kepada Lina, sebenarnya saya buat entri yang bertujuan menarik pembaca tujuannya agar lebih ramai orang singgah ke sini. Sebabnya di blog saya ni dah ada beratus artikel yang bagi saya walaupun tak adalah baik mana, tapi boleh dijadikan panduan sedikit sebanyak macam entri-entri ni:







Erm. Bila sesiapa baca mana-mana daripada artikel saya, beliau akan dicadangkan kepada beberapa artikel lain di blog saya ni sama ada melalui widget linkwinthin di bawah artikel ataupun melalui widget-widget yang lain di sidebar, atau melalui iklan link yang saya letakkan secara manual di dalam blog. Contohnya seperti artikel cikgu wan blogger gila | segmen seo ni sendiri, bukankah dengan sampai ke artikel ini para pembaca akan dicadangkan kepada artikel-artikel lain di blog saya ini?



Jadi itu sahajalah yang saya mampu lakukan. Menulis beberapa artikel untuk menarik pembaca yang mencari sesuatu maklumat di internet(melalui entri seo), kemudian saya mencadangkan kepada pembaca tersebut kepada beberapa artikel lain di blog saya ni.







Jadi ini sahajalah penerangan untuk tajuk artikel berbunyi cikgu wan blogger gila | segmen seo ni. Kepada cikgu wan, saya tak tahu nak jawab kenapa saya rasa anda blogger gila sebab saya baru dua tiga kali menjengah ke blog anda.




Harapnya yang gila di sini hanyalah tajuk artikel cikgu wan blogger gila | segmen seo, bukan sesiapa yang bergelar cikgu wan, atau selain cikgu wan.


Semoga kita dapat sama-sama melakukan kebaikan kerana Allah.



p/s: untuk lebih memahami artikel ini, sila baca dengan mengabaikan mana-mana perkataan cikgu wan blogger gila atau yang berkaitan dengannya.

Twitter
Facebook

kesejahteraan ke atas orang-orang yang mengikut jalan petunjuk