pengumuman


anda semua dijemput untuk membaca dan memahami artikel 15 tips blogging terbaik yang dihasilkan daripada himpunan 15 artikel-artikel tip blog yang ringkas di blog saya ini. klik sini, 15 tips blogging terbaik untuk dimanfaatkan

baca juga lelaki ini masih bersabar walaupun badan dibakar untuk renungan bersama
gravatar

analisis berita terkini Bersih 9 Julai 2011 demi mengelakkan bersih 3.0.


Assalamualaikum.

Alhamdulillah, BERSIH2.0 sudah selesai bermula. Setelah beberapa analisis berdasarkan berita-berita terkini dan terbaru yang dibuat, berikut adalah perkara yang perlu dilakukan demi mengelakkan berulangnya bersih 3.0, 4.0, 5.0 .....~

Cadangan yang ingin dikemukakan kepada kabinet Najib Razak agar BERSIH 3.0 dapat dielakkan adalah seperti berikut:


PERTAMA, BN mesti menguasai Kementerian Pelajaran dan menambah usaha agar sistem pelajaran negara berorientasikan peperiksaan. Pastikan semua murid menjadikan koleksi A di dalam UPSR, PMR (sebelum dimansuhkan) dan SPM menjadi satu-satunya agenda murid sekolah kita. Pemikiran kreatif jangan diajar. Gam persatuan-persatuan dan galakkan kelab catur menjadi badan induk sekolah. Paling penting, lakukan ini di sekolah agama.


KEDUA, tambah bajet dan sokongan lain kepada industri hiburan seni. Pastikan program-program realiti yang memberi jalan pintas kepada rakyat menjadi artis, tidak tergugat. Mungkin boleh pertimbangkan agar subjek seni vokal dan tari sebagai subjek wajib sekolah menggantikan subjek Sejarah, Tasawwur Islam dan Bahasa Melayu.


KETIGAgalakkan juga industri hiburan dan sukan sebagai tumpuan utama rakyat. Apabila sukan dan seni menjadi hiburan yang ‘the in thing’, rakyat akan sentiasa bahagia, menyanyi dan menari, tanpa menyedari apa-apa yang tidak kena di sekeliling mereka. Golongan ini akan menunjukkan sikap sentiasa sangat bersyukur dengan apa yang ada ‘a.k.a zuhud ke qanaah ke apa, entah!

Baca sampai habis  dan fahami sebaiknya analisis berita terkini Bersih 2.0 9 Julai 2011 ini supaya bersih 3.0 dapat dielakkan.


KEEMPAT, ramaikan lagi alim ulama ‘Saudi Oriented’ menganggotai badan-badan agama. Ugut mereka bahawa mereka Wahabi dan pengganas, kemudian mereka akan mencari perlindungan dengan menyertai UMNO dan menyerang pembangkang dengan hujah-hujah al-Quran dan al-Sunnah yang sahihah. Bukan senang nak dapat tu.


KELIMA, galakkan anak muda untuk lemah stamina minda dan mudah rungsing dengan politik semasa. Gambarkan kepada mereka politik akan mengganggu kelas, kafe dan katil mereka. Mungkin dengan kempen berstrategi dalam hal ini, akhirnya mereka malas hendak mengambil tahu malah berkemungkinan besar tidak mendaftar sebagai pengundi. Berleluasanya mereka tidak mengundi akan menyebabkan dengan sendirinya kuasa undi Melayu akan terhakis tetapi, so what?!


KEENAM, banyakkan lagi klinik 1Malaysia, sarapan 1Malaysia yang menyediakan hidangan sarapan RM2. Kempen 1Malaysia mesti lebih hebat daripada kempen Filem Dua Alam tempoh hari. Pastikan rakyat jelas akan jasa satu lagi projek Kerajaan Barisan Nasional. Rakyat yang terhutang budi akan sangat berbudi.


KETUJUH, pastikan rakyat terus bodoh, tiada common senseself centered dan seterusnya sentiasa percaya kepada media arus perdana. Ajar mereka menggunakan internet agar pornografi membantu Malaysia berada di tempat ketiga dunia dalam carian Google. Tentu dengan corak seperti ini mereka akan malas membaca blog politik dan sumber alternatif.


KELAPAN, untuk yang terakhirnya bagi melengkapkan hasil dapatan analisis berita terkini Bersih 2.0 9 Julai 2011 elakkan bersih 3.0, disarankan pihak berkenaan berdoalah kepada Allah (kalau berani, lah), agar strategi-strategi itu diberkati-Nya.

Semua itu memerlukan belanja yang besar serta strategi yang susah. Namun sudah tentu ia lebih mudah daripada Barisan Nasional berubah.

Fikir-fikirkan dan selamat beramal.


Sekian analisis berita terkini Bersih 2.0 9 Julai 2011 demi mengelakkan bersih 3.0.

Sumber dengan sedikit editan, Demi Mengelakkan BERSIH 3.0.
p/s: sebarkan seluas-luasnya agar BERSIH3.0 dapat kita elakkan. klik button facebook share(bintang 5) warna biru di bawah. 


Twitter
Facebook

kesejahteraan ke atas orang-orang yang mengikut jalan petunjuk